Oficiálne stránky organizácie LARPov v Čechách a na Slovensku
highnoon
V pravé poledne…
streda, marec 22nd, 2017

Nový mechanismus : Pravé poledne (aka High Noon)

Jo, kámo, to máš tak. V Zóně všechno fungovalo jinak. Jako úplně jinak. Rozstřílíš borce na hadry? Ráno je v Baru. Vidíš jak ho trhaj snorci a Laco hraje s jeho hlavou fotbal? A večer spolu klopíte vodku… Pár let to tak šlapalo, ale poslední dobou… poslední dobou se něco stalo. Mrtví zůstávají mrtví… Děje se to sice jenom v jedné chvilce, ale je to tak. Zóna už nás nevrací a nevítá. Jeden cvok, co ho znám, říká, že se zlobí. Ale zatím nikdo moc neví, proč a jak. Začalo to tím prvním dalším blowoutem…”

Předmluva autorů :

Smrt – nejkratší jméno postatné,
Smrt – na tu si platíš předplatné.”

Smrt postavy byla na Stalkeru vždycky oříšek. Na rozdíl od jiných LARPů, je na Stalkeru zatraceně jednoduchý natáhnout brka. Stačí doslova jeden špatný krok stranou a nebo prostě blbá náhoda. Toto nám jako autorům děje bohužel komplikovalo práci – jeden krok a hráč, který má nějakou roli či rozehrané jednání, je fuč a mrtvej a všechna práce jde, inu, do anomálie.

Řešení tím, že se postavy vrací a prakticky jsou nesmrtelné, bylo na jednu stranu dobré a relativně funkční, na druhou stranu se tím ale zavírají jedna vrata – “Odstraň člověka, odstraníš problém.”

Tato situace byla také dlouhodoběji neúnosná.

Následující mechanismus – Pravé Poledne – byl vytvořen s jedním a jediným záměrem: Umožnit v hře smrt postavy z rukou jiného hráče, čili asasinaci. Ta by – podle nás, organizátorů – měla být hodně obtížná a nemělo by se jednat o primární řešení konfliktů. Jako by nestačilo, že je pošlete na 4 hodiny na mrtvoliště, že? Také, než v Pravé Poledne zmáčknete spoušť, se zamyslete nad tím, zdali je k tomu opravdu, opravdu dobrý důvod. Smrt postavy na Stalker LARPu je asi to nejhorší, co se může hráči stát.

14125498_10207369029961057_7232987775297837846_o

Nyní již samotné pravidlo :

Pravé poledne – High Noon

  • Pravé poledne je zvláštní velice krátký úsek hry, náhodně a nepravidelně vyhlašovaný organizací.
  • Začátek a konec Pravého poledne se hlásí stejně jako Blow out – tedy na všech komunikačních a dostupných kanálech (Vysílačky, Aplikace)
  • Neznalost toho, že právě probíhá Pravé poledne, neomlouvá. Stejně jako u Blowoutu.
  • Během Pravého Poledne platí zcela stejná pravidla pro souboj, radiace atd. Je zde jediná vyjímka: Pokud postava zemře v rámci trvání Pravého Poledne, je mrtvá, mrtvá a mrtvá a do hry se bude vracet jako jiná, nová postava.
  • Při smrti během Pravého Poledne, je hráč povinen přestřihnout červenou party-pásku, kterou dostane při registraci. Bez pásky se nesmí účastnit hry. Při příchodu na Mrtvoliště tuto skutečnost ohlásí organizaci, s kterou se poté domluví na nové postavě.
  • Poslední rozloučení s mrtvou postavou probíhá formou parte na vývěsce v Hospodě
  • Toto pravidlo se vztahuje i na “unikátní” mutanty (např. Laco). Šťastný lov!
  • Mechanismus Pravého poledne má samozřejmě herní podklad… a možnosti.

P7165209

Posted in Oznam